maanantai 16. marraskuuta 2015

Viking Grace 7.11.-8.11.2015

Lähdimme ajamaan satamaan päin n. klo 20.25 ja satamassa olimme n. 20.40. Menimme hakemaan liput Matkavekan lähtöselvitystiskiltä. Matkavekalta saa muuten edullisia risteilyjä, joten jos on laivavarustamon omilta varaus-sivuilta risteilyn hinta liian kallis, niin sitten vaan esim. Matkavekalta varaamaan risteily. :)

Sitten olikin aika astella laivaan. Hytin saimme siis 9. kannen keulasta. Mielestäni hytin sijainti oli hyvä.

Paremmankin kuvan olisin vonut hytistä ottaa, mutta toivottavasti kelpaa. Tämän hytin yleisilme oli valoisa ja mukavan pirteä. Sitten laiva alkoikin lähteä satamasta ja itse kiertelemään. :)

Aulat ovat hyvin siistejä.

Upea atrium. Lempipaikkojani Gracella.

Tuli myös drinkilläkin käytyä Seamoressa. :)

Seamoren kattovalaisin.

Seamore Champgane Bar.

Kun kyseinen risteily oli minun synttärilahja, niin laivan baarimestari valmisti minulle tällaiset upeat synttäridrinkit. :) Hinta oli yhteensä vain 4 euroa.

Sitten kävin hytissä hakemassa isoäidin ja kun nälkä yllätti, lähdimme syömään Sweet & Salty -kahvilaan.

Oli hyvää ja vatsa tuli täyteen. :)
Sen jälkeen ilta menikin kuvaillessa ja Club Voguessa iltaa viettäen...

Gracen pienoismalli.

Club Voguen iltavalaistus.

Gracella esiintyi myös Neljä Ruusua. :)

Välttämätön kuvauskohde Gracella. ;) Gracen kesäterassilta.

Långnäs.
Ja sitten lähdimmekin nukkumaan. Aamulla heräsimme 6.30 paikallista aikaa. Laiva oli tuolloin saapumassa Tukholmaan, joten nyt olikin sitten hyvä kuvata laivan sisätiloja. :)

Aluksen info-aula.

Sisäänkäynti maailman suurimpaan kelluvaan Tax Free -myymälään.

10. kantta.

Sweet & Salty -kahvila.

11. kantta.

Mukavan tyylikäs Retro Bar.

11. kantta ja vieressä upea atrium.

11. kantta ja mm. aluksen pelikoneita.

Tämän laivan tyylikkäin paikka, Seamore Champagne Bar.

Jos kaipaatte enemmän kuvia Gracesta, niin kommentoikaa ihmeessä. Voisin tehdä jopa laivaesittelyn, niin tulee vähän muutakin tietoa samalla. :) Sitten kävin ostamassa aamukahvia laivan kahvilasta. Kahvilaan oli mukava tulla, kun henkilökunta oli niin sydämmellistä. Kassatäti oli varsinkin mukava - kaikki ovat niin mukavia! :) En sitten viitsinyt kahvilassa syödä mitään, kun ajatuksena oli, että menisimme buffetiin syömään maittavan aamupalan.

Sen jälkeen matka jatkui hyttiin, josta hain isoäidin mukaani ja lähdimme syömään Buffet Auroraan. Aamiainen yllätti positiivisesti. :) Hintakaan ei ollut paha aikuiselta sekä nuorelta. Suosittelen kaikille!

Nam. :)

Aamiainen oli kokonaisuudessaan maittava ja masu tuli kyllä tarpeeksi täyteen. Jaksoi sitten touhuta kaikenlaista. :) Laiva alkoikin lähteä Tukholmasta aamiaisen yhteydessä. Kävin juttelemassa parin tutun kanssa ja kuvasin vastaantulevia laivoja. :)

Silja Serenade.
Gabriella.

Gabriella ja Tukholman saariston maisemaa.

Gabriella puksuttaa kohti Tukholman Stadsgårdenia.

Romantika. Monen mielestä kuulemma hieno laiva. :) Jospa ensi kesänä tekisi visiitin tuolle laivalle. :)

Romantika.

Sen jälkeen kiertely jatkui...

Sitten kun ei juurikaan ollut mitään ohjelmaa, niin kävin suihkussa ja lepäsin hytissä. Sen jälkeen suuntasimme drinkeille Seamoreen. :)

Ville Viking. :)
Laiva alkoi saapua Ahvenanmerellä ja sitten alkoikin laiva vähän keinua... Tuuli 15 m/s (puuskissa tietenkin jonkin verran enemmän) ja tuulensuunta oli muistaakseni pohjoinen. Merkitsevä aallonkorkeus oli 2 m, joten ei mikään paha ollut...

Niin synkkää ja sateista...

Atriumin valastus toimii päivanvalossakin vallan mainosti. :)

Pienet pärskeet pyyhälsivät ohitse. ;)

Märkää oli edelleen...
Maarianhamina alkoi häämöttää ja käväisin kannella kuvaamassa Maarianhaminaan saapumisen. :)

Galaxy. :)

Gracen linjapari Baltic Princess, ja suuntana Turku.

Amorella. :) Mukava laiva ja olisi kiva päästä taas sillä laivalla risteilemään. :)
Minulla ja isoäidilläni alkoi olla nälkä, joten suuntasimme Franksiin. Tilasin listalta taas naudanlihahampurilaisen, en oikeen muuta hyvää löytänyt, koska olen monet annokset maistellut Franksissa. Seuraavalla kerralla ainakin Gracella suuntaan Oscariin nauttimaan kulinaarisia elämyksiä. :)

Naudanlihahampurilainen.
Annos oli jälleen kerran hyvää ja täyttävä. Sen jälkeen menimmekin ruokalevolle. Otimme vajaa tunnin päiväunet ja sen jälkeen jaksoikin taas kierellä. Ruokalevon jälkeen kävimme kaupassa. Ostin sieltä mm. Viking Linen laivasuklaata, tobleronea ja vein myös kotiinviemisiksi limua ja karkkia. :) Sitten menimme istuskelemaan Club Vogueen yläkertaan ja kuuntelimme, kun bändi soitti mukavaa musiikkia. :)

Ihana drinkki!

Sitten menimme hyttiin pakkamaan loput matkatavarat ja ennen satamaantuloa kävimme vielä juomassa kahvit ja söimme samalla myös makeaa. :)

@Sweet & Salty

Sitten vielä viimeiset kuvat ennen laivasta poistumista. ;)

11. kantta. :)

Baltic Princess Turussa. :)

Ja sitten olikin aika poistua laivasta ja ihana risteily on takana. Suurkiitokset Viking Linelle ja Gracen henkilökunnalle mukavasta matkasta, nähdään taas!

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille lukijoille!

Kirjoittaisitko vielä mielipiteen tästä postauksesta ja kertoisit halutessa mahdolliset kehitysideat? :)

1. Aloin vielä enemmän odottamaan reissua Viking Gracelle! Perjantai, tule pian...