keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

Hotellimatka Tallinnassa 14.6.-15.6.2015.

Päätimme pitkästä aikaa varata lyhyen hotellimatkan Tallinnaan. Olin matkalla äitini ja hänen kaverinsa kanssa. Heräsimme aamulla klo 5 aikaan aamulla ja pakkasimme tavarat ja lähdimme ajamaan kohti Helsinkiä. Kävimme matkalla syömässä aamiaisen ABC Piihovilla. Söimme vatsamme täyteen ja jatkoimme matkaa kohti Helsinkiä. Nukuin hetken ja sitten aloimmekin olemaan jo perillä. Olimme satamassa klo 9 aikaan ja odotimme autossa hetken aika ja menimme tekemään lähtöselvitystä. Sää oli sateinen.

Princess Maria

Terminaalista.

Kun saimme lähtöselvityksen tehtyä, menimme odottamaan laivaanpääsyä. Laivaan-nousu alkoi n. klo 9.55. Ensiksi menimme etsimään istumapaikan ja minä lähdin kiertelemään kuvaillen.

La Dolce Vita

Sitten sainkin soiton, että äiti oli käynyt ostamassa meille hytin infosta. Hyttinä oli A -luokka.

Hytin yleisilme oli tyylikäs ja tilava. Erityisesti kiinnitin huomiota leveään alasänkyyn. Myös hytissä oli hyvä ilmastointi.

Sitten lähdin takaisin kiertelemään ja välissä kävin juomassa Susumun tervetuliais -drinkin Bar Da Vincissä.

Sitten matka jatkui kuvaillen. Kävin välissä myös kannella, sää ei siis ollut mukava.

Da Vinci

Info

m/s Star matkalla Helsinkiin sumussa ja vesisateessa.

Kansipiipahduksen jälkeen menin katsomaan Shuttle Live -ohjelmaa. Sitten iskikin pikkunälkä ja kävin ostamassa Cafeteria Sardiniasta lohivoileivän, joka oli todella hyvää. Olen erittäin tyytyväinen, kun väliin ei oltu laitettu mitään majoneesiä ym ja voita oli sopiva määrä. :) Vein siis leivän hyttiin ja söin sen siellä.

Kuvassa on meneillään bingo. Bingo -huutojakin tuli. :)
Lohivoileipä.

Jonkin verran matkaa vielä jäljellä, kunnes saavutaan Tallinnaan. :)
Yläpunkasta. :)

Hetken aikaa lepäsin ja sitten kävin vielä kannella kuvaamassa m/s Finlandian. :)

Komeat perälaineet. :)

m/s Finlandia

Sitten menin hyttiin odottamaan Tallinnaan saapumista. Lähdimme laivasta viimeisten joukossa, koska laivalla oli aika paljon porukkaa.

m/s Baltic Queen

Superstar ja Romantika
 Meillä oli hotellina Tallink Express ja hotellillemme oli niin pitkä matka ja kun sää oli sateinen, kävimme ostamassa Norde Centrum -kauppakeskuksesta meille sateenvarjot ja sen jälkeen jatkoimme pikaisesti hotelliin.

Norde Centrum

Huoneemme oli siisti ja pirteä.

Kun olimme heränneet aamulla aikaisin, päätimme ottaa päiväunet. Päiväunien jälkeen kävimme syömässä hotellimme ravintolassa. Minä otin Express Burgerin, joka maksoi 10 euroa. Ruoka oli erittäin hyvää, mutta ehkä olisin kaivannut pihviin vähän enemmän maustetta, mutta oli se todella hyvä noinkin. Ruokailun jälkeen menimme käymään kiertelemässä Sada Marketissa ja Norde Centrumissa.

Sada Market.

Norde Centrum, Rimi

Sen jälkeen jatkoimme matkaa kohti hotellia. Ilta meni hotellia kuvaillessa sekä telkkaria katsoessa.

Hotellin aula.
Info.

Aamulla heräsimme 7-8 aikaan ja menimme aamiaiselle. Aamiainen oli todella hyvä, mutta olisin kaivannut tarjolle nakkeja ja pekonia.

Aamu Tallinnassa oli sateinen

Söimme vastamme täyteen ja sen jälkeen lähdimme kaupungille ostoksille.

Risteilyaluksia Tallinnassa. :)

Sen jälkeen käväistiin hotellilla ja lähdimme syömään. Tilasin grillattuja jättikatkarapuja. Ruoka oli todella herkullista ja täyttävää.

Hotellin ikkunasta.

Ravintola oli tyylikäs.
Ranskalaiset olivat rapeita ja niihin oli laitettu myös grillimaustetta ja katkaravuissakin oli makua, nam!

Kävimme hakemassa hotellilta vielä matkalaukut ja luovutimme hotellin, joten lähdimme kävelemään satamaan päin.

Finlandia ja Princess Anastasia.

Aika meni laivaan pääsyä odotellessa melko nopeastikin. Laivaan päästyämme, kävimme ostamassa hytin infosta. Paluumatkalla meillä oli B -luokan hytti. Veimme matkalaukut hyttiin ja kuvailin sekä kävin ostamassa Dolce Vitasta drinkin.

Cafeteria Sardinia

Dolce Vita.

Sitten kävin kannella vähän kuvailemassa. Myöhemmin kävin katsomassa lähtöä Da Vinciin, mutta myöhemmin tulikin kuulutus, että laivamme lähtö myöhästyy, kun autokannella oli ollut joitain ongelmia. Myöhästyttiin siis Helsingistä 20 minuuttia. Vähän aikaa lähdön jälkeen kävin Supermarketissa ostelemassa vähän tuliaisia.

Sea Wind

Victoria I

Princess Anastasia ja Mariella. Sisarukset vierekkäin. :)

Tällä kertaa laiva kääntyi satama-altaassa. Useimmiten laiva kääntää keulansa kohti Helsinkiä satama-altaan ulkopuolella.

Kaupasta löytyi paljon ostettavaa. :)

Vein sitten ostokset hyttiin ja lähdin taas kiertelemään. Ikkunasta tuli myös kuvattua Viking XPRS. Sitten laiva alkoikin keinua aika lailla. Mutta sitten vähitellen alkoi rauhoittua. Tuuli oli jotain 14 m/s, puuskissa huomattavasti enemmän. Ikkunat tuli märäksi, kun aallon harjoilta lensi vettä, mutta ei se mitään, kun ei ollut pakko mennä oikealle puolelle laivaa. :) Kävin kuvaamassa myös kannelta Starin. Tuuli oli kyllä sen verran kova, että vähän oli vaikea kävellä tuulta vasten.

Viking XPRS

Star

Sitten alkoikin tulla taas nälkä, joten tällä kertaa valitsin Hamburgeria -ravintolan. Otin juustoaterian ja ruoka oli maukasta ja täyttävää. Pihvi oli iso ja hyvin paistettu sekä ranskalaiset rapeita.

Sitten menin vielä Dolce Vitaan lepuuttamassa jalkoja.

Sitten näkyvyys alkoi muuttua huonoksi sadekuuron takia, vettä tuli kunnolla.

Sitten olikin aika mennä pakkaamaan tavarat ja odottamaan Helsinkiin saapumista. Laiva saapui Helsinkin 15.50, vaikka laiva normaalisti saapuu 15.30, eli 20 minuuttia myöhässä. Poistuimme laivasta ensimmäisten joukossa. Kiitos Tallink Siljalle mukavasta hotellimatkasta!